Pliki otwarte – częsty powód sporów

Większość elementów reklamy wymaga przygotowania pliku graficznego. Zdarza się oczywiście, że klient posiada takowy i po prostu go dostarcza, ale zdecydowanie częściej trzeba go wykonać. Klient, który zamawia baner czy katalog, często zainteresowany jest tylko otrzymaniem ostatecznego produktu, a o problemie dotyczącym posiadania pliku otwartego przypomina mu się dopiero później – gdy umowa jest już …

Pliki otwarte – częsty powód sporów Czytaj dalej…

Logo - dlaczego jest takie ważne?

Logo – dlaczego jest takie ważne?

Działalność każdej formy zaczyna się od wybrania nazwy i stworzenia logo. Tego elementu nie można pominąć planując rozwój działalności. Wiele razy słyszeliśmy, że wybrany projekt jest tylko na początek, właściwy znak zostanie stworzony później. Tymczasem warto pamiętać, że jeśli już na samym początku logo stworzone jest źle – bardzo trudna i kosztowna będzie jego wymiana …

Logo – dlaczego jest takie ważne? Czytaj dalej…

ulotki, wizytówki

Druk – nie taki oczywisty!

Historia druku to historia powielania tekstów i obrazów. Sama technika kopiowania znana była jeszcze przed wynalezieniem papieru – kopiowano bowiem wzory na tkaninach, jednak była to raczej sztuka zdobienia niż technika przenoszenia informacji. Kopiowanie jako metoda powielania treści ma długą historię, która zaczyna się od estampażu – a więc odbijania napisów rytych w kamieniu. Potrzeba …

Druk – nie taki oczywisty! Czytaj dalej…

reklama zewnętrzna

Billboard – przestrzeń w mieście

Billboard to reklama, którą spotykamy po wyjściu na zewnątrz. Od XVIII wieku stanowi nieodłączny element krajobrazu europejskich miast.  W czasie, kiedy analfabetyzm był powszechny a gazety nie były jeszcze ogólnie dostępne – reklama zewnętrzna była jedyną dostępną formą reklamy. Dziś trudno wyobrazić sobie miejską ulicę bez tablic billboardowych a ich przekaz jest najbardziej uniwersalny ze …

Billboard – przestrzeń w mieście Czytaj dalej…